Typ: | nieczynna tramwajowa |
Lata budowy: | 1947-1955 |
Powierzchnia: | ok. 0,75 ha |
Ilość budynków: | 3 |
Ilość torów przelotowych: | 2 |
Ilość torów ślepych: | 15 |
Wydział: | dawny S2 |
Po II wojnie światowej komunikacja tramwajowa w Poznaniu przeżywała rozkwit. Konsekwencją tego był rozrost parku taborowego. Podjęto również decyzję o wybudowaniu trzeciej w Poznaniu zajezdni. Jej lokalizację zaplanowano na "przemysłowej" Wildzie, aby w razie zwiększonego natężenia ruchu w szybkim czasie wysłać dodatkowy tramwaj. Budowę zajezdni przy ul. Madalińskiego zaczęto w 1947 roku.
Do roku 1955 była gotowa m.in. hala postojowa, budynek socjalny oraz podstacja trakcyjna. W latach 70-tych zajezdnia została przebudowana; dobudowano tory na otwartym powietrzu i wybudowano tor równoległy do zajezdni, który pełnił rolę pętli "Pamiątkowa".
Dnia 14 grudnia 2014 roku ostatni raz na linie wyjechały tramwaje z "Madalinki". Od tego dnia cały tabor stacjonujący na Wildzie został przeniesiony do zajedni na Franowie.
Jaki los czekaja zajezdnię przy ul. Madalińskiego? Początkowo miała podzielić los Gajowej i zostać sprzedana. Dzięki zaangażowaniu m.in. Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych udało się stworzyć na Madalinie namiastkę przyszłego muzeum komunikacji.