1880: | Uruchomienie Poznańskiej Kolei Konnej i pierwszej linii tramwaju konnego z dworca centralnego do Starego Rynku (31 VII 1880) |
1880: | Oddanie do użytku pierwszej w Poznaniu zajezdni tramwajowej przy ul. Gajowej |
1891: | Uruchomienie omnibusu konnego na trasie od pl. Wolności do podmiejskiej gminy Jeżyce |
1896: | Zastąpienie komunikacji omnibusowej do Jeżyc tramwajem konnym |
1898: | Uruchomienie pierwszej linii tramwaju elektrycznego (6 III 1898) |
1907: | Oddanie zajezdni tramwajowej przy ul. Głogowskiej |
1925: | Uruchomienie komunikacji autobusowej (1 XI 1925) |
1929: | Budowa zajezdni autobusowej przy ul. Zwierzynieckiej |
1929: | Z warsztatów na ul. Gajowej wyjedżają pierwsze wagony z obniżoną podłogą |
1930: | Pierwsza w Polsce linia trolejbusowa ze Śródki na Główną (12 II 1930) |
1934: | Uruchomienie pierwszej podmiejskiej linii autobusowej do Mosiny (zlikwidowana w 1936 r.) |
1943: | Uruchomienie linii pasażerskiej do Starołęki statkami na Warcie |
1945: | Ukończenie budowy zajezdni trolejbusowej przy ul. Świętojańskiej (później autobusowa) |
1948: | Przekazanie do eksploatacji zajezdni tramwajowej przy ul. Madalińskiego |
1951: | Pierwsze dostawy nowego taboru tramwajowego polskiej produkcji Dostawa pierwszych nowych trolejbusów |
1953: | Uruchomienie pierwszych nocnych linii tramwajowych |
1955: | Dostawa pierwszych nowych autobusów produkcji radzieckiej i polskiej. |
1956: | Rozpoczęcie eksploatacji taksówek osobowych |
1959: | Uruchomienie po II wojnie światowej podmiejskiej linii autobusowej do Puszczykowa |
1960: | Pierwsze próby z obsługą bezkonduktorską w komunikacji miejskiej |
1963: | Wprowadzenie pierwszych automatów biletowych i kasowników w pojazdach komunikacji miejskiej |
1964: | Dostawa pierwszych Jelczy 272Mex (potocznie zwany "ogórek") |
1966: | Uruchomienie pierwszej pospiesznej linii autobusowej |
1966: | MPK otrzymało pierwsze autobusy przegubowe - Jelcze AP02 |
1968: | Oddanie do użytku zajezdni autobusowej przy ul. Warszawskiej |
1968: | Zorganizowanie placu postojowego dla autobusów przy ul. Polskiej |
1969: | Poznański przewoźnik otrzymał pierwsze wagony przegubowe PN-322 |
1969: | MPK otrzymało pierwsze autobusy przegubowe - Jelcze 021 |
1970: | Pierwsze tramwaje generacji 102N |
1970: | Likwidacja linii trolejbusowych (ostatnia: Ogrody - Smochowice) |
1972: | Przekazanie do eksploatacji kolejki dziecięcej na Malcie |
1974: | Likwidacja zajezdni przy ul. Świętojańskiej |
1975: | Pierwsze tramwaje 105N |
1976: | Utworzenie Wojewodzkiego Przedsiebiorstwa Komunikacyjnego i przywłączenie do WPK komunikacji miejskiej w Gnieźnie oraz Kórniku |
1977: | Pierwsze kursy Jelczy PR110U (Berliet) |
1978: | Uruchomienie pierwszych nocnych linii autobusowych z dworca PKP do osiedli ratajskich i winogradzkich |
1980: | Oddanie zajezdni tramwajowej i autobusowej przy ulicy Fortecznej |
1981: | Wprowadzenie autobusów do zajezdni przy ul. Kaczej na Kopaninie |
1981: | Dostawa pierwszych 13 przegubowych Ikarusów 280 |
1982: | Usamodzielnienie się ZKA w Gnieźnie i przywrócenie nazwy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne |
1983: | Zakup 25 Ikarusów 260 |
1984: | Zakup Jelczy M11 |
1987: | Przejęcie obiektu w Biskupicach na warsztaty naprawcze autobusów |
1990: | Przejęcie pierwszych obiektów bazy transportu gospodarczego przy al. Niepodległości |
1991: | Likwidacja wszystkich lini podmiejskich i przekazanie taboru podmiejskiego podpoznańskim gminom |
1991: | Likwidacja tramwajowych linii nocnych i zastąpienie ich autobusowymi |
1991: | Otrzymano w darze od rządu Holandii 29 autobusów DAF MB200 |
1991: | Pierwsza dostawa tramwajów Beynes (potocznie zwanych "holendry") - pierwsze w Polsce wagony o liczbie osi większej niż 6 |
1992: | Pierwszy niskopodłogowy tramwaj na testach w Poznaniu |
1992: | Oddanie do użytku zajezdni autobusowej przy ul. Darzyborskiej i likwidacja zajezdni autobusowej przy ul. Fortecznej |
1992: | Likwidacja zajezdni autobusowej przy ul. Polskiej |
1992: | Dostawa 15 autobusów Ikarus-Zemun IK160P |
1992: | Wycofanie wszystkich dwuosiowych wagonów (eN-ek) z ruchu liniowego |
1993: | Przebudowa dworca autobusowego na Śródce |
1995: | Pierwszy częściowo niskopodłogowy tramwaj 105N/2 produkcji HCP |
1995: | Pierwszy niskopodłogowy autobus Jelcz M121M |
1996: | Zakup pierwszych wagonów z Düsseldorfu |
1996: | Zakupiono 122 nowoczesnych autobusów niskopodłogowych firmy MAN i Neoplan |
1997: | Otwarcie nowej trasy tramwajowej - PST (Poznański Szybki Tramwaj) |
1998: | Likwidacja zajezdni autobusowej przy ul. Darzyborskiej |
1998: | Dostawa ostatnich wagonów w ok. 60% niskopodłogowych Tatra RT6N1 |
1998: | Odłączenie od przedsiebiorstwa Zakładu Napraw Autobusów w Biskupicach |
1999: | Zmodernizowano dworzec autobusowy na Ratajach |
1999: | Uruchomienie tramwajowej linii turystycznej 0 |
2003: | Wprowadzenie elektronicznej KOMKarty |
2004: | Dostawa ostatnich wagonów w 100% niskopodłogowych Siemens Combino |
2005: | Zakup 6 dwukierunkowych tramwajów z Frankfurtu nad Menem |
2005: | Utworzenie Modertrans Poznań Sp. z o.o. |
2005: | Uruchomienie autobusowej linii turystycznej 100 |
2007: | Otwarcie nowej trasy tramwajowej przez Most Św. Rocha |
2007: | Oddanie do użytku zintegrowanego dworca na os. Sobieskiego |
2008: | MPK Poznań jako pierwszy przewoźnik w Polsce zakupił autobus Solaris Urbino 18 z napędem hybrydowym |
2008: | Debiut liniowy pierwszych Moderusów Alfa z nowym diesignem ścian przedniej i tylnej |
2008: | Wypożyczenie od FPS niskopodłogowego tramwaju typu 118N Puma |
2010: | Wycofanie wszystkich autobusów wysokopodłogowych z ruchu liniowego |
2010: | Utworzenie pierwszej linii minibusowej |
2011: | Wydzierżawienie od firmy Solaris na okres 3 lat niskopodłogowego tramwaju Tramino S100 |
2011: | Debiut liniowy pierwszego Moderusa Beta |
2011: | Debiut liniowy pierwszego Solarisa Tramino S105P |
2012: | Otwarcie nowej trasy tramwajowej na Franowo |
2013: | Otwarcie przedłużenia PST do Dworca Zachodniego |
2014: | Uruchomienie Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej PEKA |
2016: | Debiut liniowy pierwszego Solarisa Urbino 18 IV generacji |
2016: | Prezentacja pierwszego tramwaju całkowicie niskopodłogowego wyprodukowanego przez Modertrans |
2017: | Debiut liniowy pierwszego częściowo niskopodłogowego tramwaju dwukierunkowego - Moderus Beta MF22 AC BD |
2018: | Debiut liniowy pierwszych Moderusów Gamma - LF01 AC i LF02 AC |
2019: | Zmiana numeracji wszystkich linii autobusowych (nowy zakres autobusów: 100-199, tramwajów: 0-99, nocne: 200-299) |
2019: | Debiut liniowy pierwszego autobusu elektrycznego Solaris Urbino 18 IV |
2019: | Debiut liniowy pierwszego autobusu elektrycznego Solaris Urbino 12 IV |
2020: | Debiut liniowy pierwszego dwukierunkowego Moderusa Gamma LF03 AC BD |
2020: | Otwarcie nowej trasy tramwajowej na Unii Lubelskiej |
2021: | Otwarcie pierwszego fragmentu tramwaju na Naramowice - uruchomienie końcówki Włodarska |