W 1994 roku firma Siemens postanowiła skonstruować tramwaj, który będzie całkowicie niskopodłogowy i oparty na nowoczesnej technologi. Efektem prac było zbudowanie i przedstawienie w 1996 roku wagonu prototypowego o nazwie Combino, którego podłoga została obniżona do 300 mm nad głównę szyny. Model ten był testowany w wielu miastach europejskich, a technologia oparta na modułach umożliwiła konfiguracje tego tramwaju na potrzeby nabywcy. Tramwajem tym zainteresowały się największe miasta takie jak m.in: Amsterdam, Augsburg, Bazylea, Berno, Budapeszt, Düsseldorf, Erfurt, Hiroszima, Melbourne, Nordhausen, Ulm. Pierwszym miastem, które nabyło ten nowoczesny tramwaj był Poczdam, a największą dostawę liczącą ponad 150 sztuk firma Siemens wyprodukowała dla Amsterdamu.
W 2002 roku firma Siemens wygrała przetarg na dostawę 14 niskopodłogowych tramwajów dla poznania, takich jakie jeżdżą w Amsterdamie. Na przełomie września i października tego roku w Poznaniu na jazdach pokazowo-testowych pojawiło się Combino z Amsterdamu o numerze #2039.
Pierwsza dostawa przybyła do Poznania w połowie 2003 roku (#501-#503), całą resztę dostarczono do końca 2004 roku (zostały oznaczone numerami #504-#514). Zanim tramwaje wyruszyły na trasę do Poznania dotarła wiadomość o ukrytej wadzie konstrukcyjnej. Ujawniła się ona w najdłużej używanych modelach tego typu w Europie, a polegała ona na zbyt szybkim zużywaniu się części aluminiowych łączących poszczególne ściany pudła. Według danych producenta we wszystkich pojazdach z przebiegiem większym niż 120 000 km mogą wystąpić pęknięcia na elementach mocowania dachu. MPK wstrzymało eksplatację tych wozów do czasu wyeliminowania błędu przez fabrykę Siemens. Do 2006 roku wszystkie tramwaje wróciły do Poznania.
W naszym mieście wozy te można było początkowo spotkać najczęściej na liniach: 14, 15 i 16. Od dostaw Solarisów Tramino, niemieckie wagony przypisane są również do linii: 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 18.
W kwietniu 2021 roku MPK Poznań zawarło umowę z firmą Saatz na naprawę główną wszystkich 14 wagonów z terminem wykonania 48 miesięcy. Naprawa ma objąć m.in.: zewnętrzne poszycie i powłoki lakiernicze, układ hamulcowy, instalację elektryczną, remont wnętrza z wymianą tapicerki i montażem monitoringu.