118N to tramwaj zaprojektowany w 2005 roku przez poznański Instytut Pojazdów Szynowych "Tabor" wraz z Fabryką Pojazdów Szynowych i firmy nCart. Z założenia wagon był przwidziany do eksploatacji w Polskich miastach; FPS liczył na wygraną w przetargach organizowanych przez polskich przewoźników.
Pierwszy prototypowy (i jak na razie jedyny) wagon 118N "Puma" został wybudowany w latach 2006-2007 w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych. Prezentacja odbyła się w czerwcu 2007 roku na Międzynarodowych Targach Poznańskich podczas targów ITM Polska - Innowacje, Technologie, Maszyny. Wagon w 67% niskopodłogowy o łącznej długośści 30 000 mm może zabrać 212 pasażerów, w tym 80 na miejscach siedzących. Pojazd jest trójczłonowy, ośmioosiowy, jednoprzestrzenny. Wysokość podłogi nad główką szyny przy wejściach jest równa 300 mm, w przedsionkach 360 mm, nad wózkami tocznymi 440 mm a nad wózkami napedowymi 580 mm. Nad wózkami tocznymi podłoga podnosi się łagodnie (bez schodków), natomiast w członach skrajnych (nad wózkami napędowymi), część wysokopodłogowa jest oddzielona jednym stopniem od niskopodłogowe. Wymianę pasażerów zapewniają trzy pary odskokowo przesuwnych drzwi dwuskrzydłowych o łącznej szerokości 1300 mm oraz po jednej sztuce drzwi jednoskrzydłowych na przodzie i tyle pojazdu szerokości 700 mm.
Pierwsze testy homologacyjne odbyły się w nocy z 1 na 2 października 2007 roku, w grudniu wagon uzyskał homologację. Pierwszy przejazd w ruchu liniowym z pasażerami 118N Puma miał 13 stycznia 2008 roku podczas jazdy na linii 16 związanego z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy.
Po roku od uzyskania homologacji, FPS na okres 4 lat przekazał w użytkowanie poznańskiemu MPK wagon w celu odbycia prób w warunkach eksploatacji liniowej. Tramwaj zadebiutował 15.12.2009 roku na linii 13. Puma jeździła do marca 2011 roku, kiedy to miała kolizję i została odstawiona. Po naprawie u producenta wagon powrócił w sierpniu, ale już nigdy więcej nie wyjechał na poznańskie linie - po przejechaniu kilkunastu kilometrów tramwaj zaniemógł na dobre. Pomimo zapewnień FPS, że naprawa potrwa do stycznia 2012 roku MPK Poznań zrezygnował z dzierżawy. Taka decyzja, oprócz dużej awaryjności wagonu podyktowana była również brakiem pieniędzy na dzierżawę. 21 grudnia 2011 roku została przewieziona do hali Fabryki Pojazdów Szynowych.